Prohledat tento blog

6/23/2024

Antikoncepce a moje třetí nitroděložní tělísko Jaydess

    Přemýšleli jste někdy nad antikoncepci? Mám pocit, že znám jen jednu ženu, o které vím, že nepoužívá hormonální antikoncepci. Asi 4 ženy v mém okolí používají nitroděložní tělísko. A zbytek má klasicky prášky. Jsem z generace, kdy je úplně normální, že dívka začala brát antikoncepci v 15 letech, ať už to bylo protože chtěla nějakou antikoncepci nebo se tím vyvolávala menstruace nebo se tím řešil problém s pletí. Teď je nám přibližně 25, holky po 10 letech vysazují antikoncepci, protože by chtěly miminko. Jenže se jim vysazením po tolika letech tak rozhází hormony, že nemenstruují, mají problémy s pletí ... a nemůžou otěhotnět. Bydlela jsem se spolužačkou, které se podařilo na nějakou dobu vysadit, mohlo nám být tak 20. S odstupem času, opět nasazením antikoncepce a nějakou sebereflexí říkala, že to co se jí dělo po vysazení by už nechtěla... Výkyvy nálad, výkyvy váhy, pleť, krvácení ... Nechci zabředávat do nějakých polemik o přínosu nebo rizicích, jen prosím přemýšlejte o svém těle.

    Když jsem chtěla já první antikoncepci, bylo to na střední těsně před maturitou. Rok předtím mi zjistili Leidenskou mutaci v krvi. Všechny moje kamarádky v tu dobu měli prášky a pro mě v tu chvíli připadala vhodná možnost tělíska. Kdo tu není poprvé, již se dočetl, že jsem měla už tělíska dvě, dohromady 6 let. A aktuálně mám 2 týdny třetí. Nejsem lékař ani jiný odborník, abych vyzdvihovala pozitiva nebo negativa této antikoncepce. Na internetu nebo u svého gynekologa se dozvíte spoustu užitečných informací. Já tohle píšu proto, pokud se rozhodnete pro tělísko, abyste věděli, jaký průběh to může mít.O předchozích zkušenostech tady. V září mi vycházela kontrola a zároveň i čas na výměnu tělíska. Domluva s gynekologem absolutně v pořádku a domluvili jsme se hned na termínu. Na vyndání tělíska si ani nepamatuji, kdyby mi doktor neřekl, že je venku, ani to nevím. Zavedení byla věc druhá. Pokud se pro tělísko rozhodnete, připravte se, že to není záležitost 3 minut a není do zážitek jako ze salonu krásy. Co mi říkala sestřička, tak nejdříve musí sondovat dělohu a až potom zavádí přes hrdlo tělísko. Je to příjemné? Ne. Bolí to? Trochu. Hlavně to prodýchejte a rozdýchejte. Podle mě je v tomhle případě potřeba věřit doktorovi a svému tělu, a pro komfort 3 let je potřeba něco vydržet. Pozitivní věc na tomhle zákroku ale je, že jsem se špatně cítila jen asi půl hodiny po a za hodinu jsem už řídila a pracovala. Dá se to prostě zvládnout.

    Jak se na to připravit?

- pročíst si dostupné informace, ptát se lékaře a být rozhodnutá

- srovnat se s tím psychicky (ať už, že je to zákrok nebo že budete mít v sobě tělísko... každý to vnímá jinak)

- naplánujte si ideálně volný den, nechoďte tam ve stresu a nechte si čas na následný odpočinek

- poproste někoho o doprovod a odvoz (ale ano, dá se to zvládnout i samostatně)

- udělejte si pěkný den, normálně se nasnídejte, dejte si kafe, snídani...

- připravte si sváču na potom... protože ta čokoládová tyčinka později fakt bodne

Snad tyhle moje myšlenky někomu třeba pomohou v rozhodování. :)

s láskou anna

Žádné komentáře:

Okomentovat