Prohledat tento blog

6/03/2020

MOJE ZKUŠENOST Nitroděložní tělísko Jaydess

Nikdy se neubráním tomu, podívat se na blog, jestli sem ještě někdo

chodí... Moje vůle psát se mění stejně rychle jako nálada. A jak mají vždycky všichni spoustu výmluv, proč nepíšou nebo nenatáčí videa, i já jich pár mám. Haha. Práce, přítel, koronavir, stěhování ... Všichni toho máme dost, každopádně proč se vždycky k tomuhle pisálkovství vracím je pocit, že mám někdy co předávat a hlavně podpora od přátel, že je baví, když píšu.

Dnes chci předávat svojí zkušenost s antikoncepcí, formou, jakou a proč používám a hlavně svou zkušenost, protože o téhle formě jsem toho moc na internetu nenašla a když už tak X let staré.
Prvního parťáka v podobě Jaydess jsem dostala už před 3 lety, s druhým se sžívám pár dní...
O antikoncepci jsem ze začátku takového toho dospěláckého života vůbec nepřemýšlela, ze všech stran se na mě hrnuly informace o tom, jak se všem zhoršuje pleť, přibýrají, mají výkyvy nálad atd. Vážněji jsem o antikoncepci začala přemýšlet, když jsem si našla přítele, ovšem v tu chvíli mi do života vstoupilo zjištění, že mám vrozenou trombofili FV - Leiden, takže hned bylo vyřešeno vše ohledně otázky, jakou formu antikoncepce zvolit. Jaydess je tedy hormonální nitroděložní tělísko pro holky, které ještě nerodily, aplikace je maximálně na 3 roky, lze vyjmout kdykoli. Jaydess samozřejmě mohou mít i holky bez Leidena, ale pro nás je to jedno z mála řešení HA. Jak jsem to pochopila Jaydess působí pouze v děloze, do krve se vám žádné hormony nedostávají.
První aplikace jsem se bála hodně, protože jsem opět četla samé šílené scénáře. Samotná aplikace zas tak hrozná nebyla, dostala jsem 2 prášky, na útlum a proti bolesti. Nejhorší na tom celém bylo to, že jsem se necítila dobře, protože se tělísko zavádí v době menstruace. Celá aplikace probíhá podobně jako běžná prohlídka, poležíte si v křesle s nepříjemným pocitem, znáte to. Pro mě to bylo jedno štípnutí, nepříjemný tlak a bylo hotovo. Pak kontrola ultrazvukem, jestli je vše a svém místě. Snad po 3 dnech mě čekala další kontrola, pak po měsíci a pak po půlroce. U mně vše sedělo tam, kde mělo a neměla jsem žádné komplikace. První týden s tělískem byl těžký, cítila jsem se jako při hodně bolestivé menstruaci, ale pak to odeznělo, možná to ale bylo také v důsledku nervů z maturity, ale kdo ví. Co se týče menstruace s tělískem, ta se relativně srovnala a je pravidelná, ale stává se, že se ze stresu třeba nedostaví vůbec, jinak jsem většinou bez bolestí a jen 3 dny špiním. Když mi gynekolog zakázal používat tampony, měla jsem strach, že to nezvládnu, protože jsem na ně byla zvyklá, ale jelikož jen špiním, vystačím si jen s intimkami. Co se týče pleti, ta se mi nezměnila, ani jsem nepřibrala a na nálady trpím jak kdy, ale spíš je to  závisloti na tom, co se děje kolem mně, než že by to bylo vázané na hormony.

3 roky mi uběhly jako nic a já se rozhodla pro výměnu, domluva výměny byla ohromně rychlá. Zavolala jsem a za 4 hodiny jsem byla v ordinaci. Opět nejhorší pocit z celé návštěvy bylo to, že zavádění probíhá při krvácení. Tentokrát jsem nedostala žádné utlumovací léky, abych mohla hned po zákroku řídit, a cítila jsem přesně 3 nepříjemné tlaky a 3 silná štípnutí. Pan doktor byl super, že mi v průběhu říkal, kdy to bude nepříjemné, kdy to může bolet a pak se mně pro odvedení pozornosti ptal na školu. Pár následujících hodin jsem zaspávala bolesti, ale další den už jsem fungovala jako předtím.

Ve výsledku má pro mě Jaydess zatím samé výhody a neměnila bych, ať si kdokoli říká, že jsou to umělé hormony atd., když někdo nechce miminko, tak se logicky rozhodne pro ochranu. Jediné, co ještě trošku zabolí je vždy cena 5000,-, ale na druhou stranu 3 roky už nemám žádné starosti a v přepočtu tato forma HA vyjde stejně jako prášky.
s láskou anna

Žádné komentáře:

Okomentovat